Forord |
s. 7 |
Knut Listerud: |
Knut Hamsuns
150-årsjubileum, s. 9 |
Nina Frang Høyum: |
Hamsunsenteret på Presteid.
"Intet er som å bli pustet på av det
levende liv." Utfordringer i presentasjonen
av et forfatterskap,
s. 11 |
Lars Frode Larsen: |
Nye Hamsun samlede, s. 27 |
Sigrid Combüchen: |
Hamsun og "den nye
kvinnen". Handen och anden. En biografs
noteringar om Hamsuns val av kultur, s. 37 |
Tomas
Fechner-Smarsly:. |
Om skotøyets
(u-)pålitelighet i Knut Hamsuns romaner og
Martin Heideggers "Der Ursprung des
Kunstwerks", s. 53 |
Hanna Eglinger:. |
"Egentlig var
det hele begyndt uten Begyndelse": Landnåm
som begynnelsekoncept i Markens Grøde, s.
75 |
Nils Magne Knutsen: |
Hamsun og
moderniseringa av Nord-Norge, s. 89 |
Olga Zhgenti: |
Knut Hamsun and Georgian
Modernism - Konstantine Marjanishvili's staging
of In the Grip of Life in the Moscow Art
Theatre (1911), s.103 |
Martin Humpál: |
Hamsuns Mysterier som
antiroman, s.137 |
Linda Hamrin Nesby: |
Landstrykere og
pikaresken, s.149 |
Henning Howlid Wærp: |
Hamsuns Mysterier som
symbolistisk roman, s.165 |
Fredrik Chr. Brøgger: |
Menneskets naturliggjøring og
naturens menneskelig-gjøring: Hamsuns
mytopoetiske univers i Markens Grøde,
s.181 |
Heiko Uecker: |
Hamsun i Tyskland, s.199 |
Michael Schmidt: |
Bilde og tekst. Maleren Oscar
Kokoschka tolker Hamsuns Pan, s.221 |
Even Arntzen: |
Knut Hamsun og film, s.247 |
Forfatterne |
s. 263 |